Actualitat

L’Agència Valenciana del Turisme (AVT) i l’aeroport de Castelló prossegueixen la labor promocional conjunta i desenvoluparan una acció a la localitat de Poznan encaminada a posicionar la destinació i a promoure l’arribada de turistes polonesos aprofitant l’actual connexió aèria.

Així, entre el 9 i l’11 de febrer, Turisme i l’aeroport estaran presents al Tour Salon de Poznan, un esdeveniment que congrega els principals agents turístics de la zona. El Patronat Provincial de Turisme de Castelló estarà integrat dins de l’estand de la Comunitat Valenciana.

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha detallat que amb l’assistència a aquesta fira “pretenem donar a conéixer la diversitat de l’oferta de Castelló en un mercat emissor cada vegada més important com és el polonés”. El també president de la societat Aeroport de Castelló (Aerocas) hi ha afegit que un altre dels objectius és promoure la ruta aèria que connecta Castelló amb Poznan, que va entrar en funcionament el mes de novembre amb dues freqüències setmanals.

D’una altra banda, el secretari autonòmic ha assenyalat que l’AVT i l’aeroport de Castelló treballen amb l’Organització de Turisme i l’aeroport de Poznan per a fer accions dirigides a promocionar l’oferta dels dos territoris i fomentar, així, l’intercanvi de turistes.

Aquestes actuacions formen part del Pla d’acció que desenvolupen de forma conjunta l’AVT, l’aeroport i el sector empresarial amb els objectius de fomentar la desestacionalització del sector turístic, avançar en el posicionament internacional de la destinació i la vertebració de l’oferta, així com en la consolidació de l’aeroport de Castelló.

09/02/2018
Compartir

El secretari autonòmic de l’Agència Valenciana del Turisme, Francesc Colomer, ha informat que “durant 2017 prop de 18.000 alumnes han participat en les més de 1.000 actuacions formatives que han impartit professionals de prestigi nacional i internacional als diferents centres de turisme, CdT, de la Comunitat Valenciana”.

En concret, la Xarxa ha registrat 17.990 participants. D’aquests, el 28 % són majors de 45 anys i més del 44 % tenen edats compreses entre 29 i 45 anys, la qual cosa evidencia el canvi de perfil de l’alumnat d’aquesta xarxa de formació. El nombre de cursos ascendeix a 1.028, amb un total de 43.189 hores lectives.

Segons ha declarat Francesc Colomer, del total de cursos que s’han impartit en els set CdT de la Comunitat, més el CdT e-formació que ofereix formació a distància, 511 s’han impartit als centres de la província d’Alacant, 355 a la província de València i 162 al CdT de Castelló.

Amb aquests resultats, el president de l’Agència Valenciana del Turisme ha recalcat que “la Xarxa CdT es converteix un any més en un referent a escala formativa amb alts índexs de demanda i d’alumnat, així com d’ocupabilitat”.

En aquest sentit, ha insistit en el fet que “la Xarxa de CdT impulsada per la Generalitat Valenciana s’ha consolidat un any més com a principal centre de formació per a l’ocupació, amb uns altíssims percentatges d’inserció, superiors al 80 %”. De fet, un total de 477 cursos han estat dirigits a desempleats.

Cal destacar que des de la Xarxa de CdT s’ofereix una àmplia varietat formativa, amb cursos que van des de la cuina i pastisseria, a la gestió de l’allotjament, la qualificació en el servei i la sala o la formació complementària.

En aquesta línia, el titular de Turisme ha assenyalat que “la Generalitat ha dut a terme un notable esforç durant el 2017 en formació en el sector de la societat de la informació i del medi ambient, amb un elevat nombre de participants”. Així mateix, ha afirmat que la Xarxa continua apostant pel reciclatge i l’actualització de professionals en actiu amb cursos de matèries específiques per a incrementar la qualificació dels treballadors del sector.

D’aquesta manera, i segons Colomer, “la Xarxa de CdT està portant actuacions cada vegada més singulars, especialitzades i adaptades a les demandes formatives, amb continguts més sectorials i adaptats als perfils i llocs de treball”. En aquest sentit, ha avançat que “estem treballant per a oferir una oferta encara més àmplia, amb professionals reconeguts que vindran a impartir classes d’alt nivell”.

Finalment, el secretari autonòmic ha destacat “l’èxit de la formació tant contínua com ocupacional dels professionals als centres CdT de la Comunitat Valenciana” i ha instat a “continuar en aquesta línia d’ensenyament i aprenentatge per part de tots per a aconseguir una Comunitat d’avantguarda que dispose dels millors professionals al capdavant del sector”, alhora que ha remarcat que “incrementar la qualitat del servei i contribuir a millorar les condicions laborals són dos dels nostres objectius, que busquem aconseguir amb una millor formació”.

01/01/2018
Compartir

El secretari autonòmic de l’Agència Valenciana del Turisme, Francesc Colomer, ha subscrit el conveni de col·laboració entre el seu departament i la Fundació Turisme València de la Comunitat Valenciana per al foment de la imatge de la ciutat de València com referent dels diferents productes com el cultural, l’urbà, el gastronòmic, l’esportiu i el familiar.

La signatura de l’acord entre el president de l’AVT, Francesc Colomer, i la presidenta de la fundació esmentada, Sandra Gómez, ha tingut lloc al CdT de València. Mitjançant aquest conveni, Turisme contribueix econòmicament amb 140.000 euros amb la Fundació Turisme València Convention Bureau en les accions de màrqueting dirigides a enfortir el posicionament del municipi durant 2017.

Així, mitjançant aquesta col·laboració, la Fundació Turisme València durà a terme diferents accions com viatges de familiarització a turoperadors i mitjans de comunicació, promoció gastronòmica i restauració de la ciutat de València, plans d’acció de màrqueting en línia a Europa de l’Est (incloent-hi Rússia i la Xina), accions de comàrqueting i publicitat en mercats internacionals, a més de la participació en fires internacionals i presentacions de destinació.

Aquest conveni respon al compromís de la Generalitat de fomentar la promoció de l’oferta turística de la Comunitat i millorar el desenvolupament del sector turístic de la Comunitat Valenciana.

29/12/2017
Compartir

L’estudi “Activitat turística i canvi climàtic a la Comunitat Valenciana” és fruit del conveni de col·laboració signat per l’Agència Valenciana del Turisme i la Universitat d’Alacant, i ha sigut elaborat pels professors geògrafs Jorge Olcina i Javier Miró.

L’objectiu de l’estudi ha sigut realitzar un diagnòstic sobre la situació existent, així com oferir propostes d’actuació per a la posada en marxa per part dels agents implicats: administracions, empreses i agents socials.

Entre les conclusions principals d’aquesta avaluació, els autors constaten que l’escalfament tèrmic a la Comunitat Valenciana és incontestable. Les temperatures han pujat 0,7 ºC de mitjana des de 1950, sobretot a les nits. Asseguren que les nits tropicals s’han triplicat des de 1980 i que el Mediterrani arriba a convertir-se en un mar quasi tropical en els dies més calorosos de l’estiu.

Quant a les precipitacions, l’estudi confirma un lleuger descens en les pluges encara que subratlla que les comarques de la Safor i la Marina mantenen el seu nivell de precipitació històric. Igualment, han comprovat un canvi en l’estacionalitat de les pluges: ara plou més a la tardor i menys a la primavera.

La temporada alta turística s’allarga

Davant d’aquest diagnòstic, l’estudi proposa diverses accions per a contrarestar la pèrdua del confort climàtic a la franja litoral, que estimen que augmentarà especialment a partir de la meitat del segle actual.

Els autors consideren la primavera i també el mes d’octubre èpoques molt aptes per a les estades turístiques a la Comunitat Valenciana. En conseqüència, suggereixen modificar el calendari de “temporada alta”.

Igualment, suggereixen la necessitat de condicionar els establiments turístics i els habitatges a una situació més habitual de temperatures altes i humitat elevada, diürna i nocturna.

L’estudi també manifesta l’obligació de tindre ben dissenyats els sistemes de proveïment d’aigua i la necessitat de modificar, en l’escala local, els protocols de protecció civil i sanitat pública, ja que s’alteraran els calendaris de risc davant de determinats perills de causa climàtica (tempestes i pluges intenses per la presència d’aigües de qualitat en el Mediterrani occidental durant un període de l’any més extens), així com la freqüència i intensitat d’aparició d’extrems atmosfèrics (ones de calor i els seus efectes en grups de risc).

Estratègia Valenciana davant del canvi climàtic 2013-2020

La directora general de Turisme, Raquel Huete, assegura que el coneixement aportat pels investigadors de la Universitat d’Alacant és una eina fonamental per a continuar treballant en el compromís de la Generalitat per un desenvolupament turístic sostenible, responsable i equilibrat.

En aquest sentit, Huete ha ressaltat que aquestes recomanacions es traslladaran a la Comissió Interdepartamental de Prevenció davant del Canvi Climàtic de la Generalitat per a l’elaboració de l’Estratègia valenciana davant del canvi climàtic 2013-2020.

10/12/2017
Compartir

El secretari autonòmic de l’Agència Valenciana del Turisme, Francesc Colomer, ha remarcat la necessitat d’una “bona coordinació” amb el Govern central i “molta pedagogia en la lluita contra l’intrusisme en el sector turístic”.

Així ho ha manifestat Francesc Colomer després de la reunió que ha mantingut amb el Delegat del Govern a la Comunitat Valenciana, Juan Carlos Moragues.

Colomer ha valorat la trobada com “molt productiva” i ha ressaltat que ambdues administracions “percebem al sector turístic com un sector estratègic fonamental per a generar riquesa, ocupació i vertebrar en la nostra Comunitat” i ha explicat que “en aquest clima de lleialtat institucional i de bona coordinació hem tractat diferents aspectes que ens preocupen com l’intrusisme i la competència deslleial, que és un objectiu i propòsit comú”.

El responsable de l’Agència Valenciana del Turisme ha ressaltat “la bona disposició entre el Govern central i la Generalitat per a treballar de la mà i compartir informació” i ha afegit que “hem de treballar junts per a aconseguir un model on siguem capaços de combatre l’economia submergida, fonamentalment en el sector de l’allotjament, amb més eines i major coordinació”.

Francesc Colomer ha posat l’accent que “des de l’Agència Valenciana del Turisme estem duent a terme diferents iniciatives per a lluitar contra l’intrusisme professional, sempre cercant la col·laboració de totes les administracions i agents implicats”, i ha assenyalat que “en la futura Llei de Turisme, Oci i Hospitalitat també vam crear més instruments per a combatre amb més eficàcia el frau en l’allotjament turístic”.

Així mateix, el secretari autonòmic ha recordat que “l’Agència Tributària participa en la taula contra l’intrusisme que hem engegat des de l’Agència Valenciana del Turisme per a combatre el que constitueix la principal amenaça per al turisme, la competència deslleial i l’intrusisme professional”.

Per a Francesc Colomer, “la lluita contra l’intrusisme passa per fer molta pedagogia social i tenir moltes aliances, per açò en la taula contra l’intrusisme que hem engegat des de l’Agència Valenciana del Turisme hi ha tot un ecosistema públic i privat que va creixent, perquè la causa és comuna i de tots” i ha afegit que “en aqueixa estratègia estem compromesos tant el govern de la Generalitat com el central”.

Per la seua banda, el delegat del Govern de la Comunitat Valenciana, Juan Carlos Moragues, ha ressaltat la col·laboració entre el Govern central i la Generalitat “per a lluitar contra el frau en el sector turístic i per a treballar contra la competència deslleial”.

Així mateix, ha anunciat que, en breu, “s’aprovarà una modificació del reglament d’aplicació dels tributs on s’establirà l’obligació formal d’identificació dels titulars d’habitatges turístics en lloguer, així com de les plataformes, entitats o societats que realitzen funcions d’intermediació entre els propietaris d’habitatges amb finalitats turístiques i les plataformes que comercialitzen aquest tipus d’habitatges” i ha assenyalat que “la informació serà molt important perquè es puga traslladar a la Generalitat en les seues funcions de supervisió i inspecció”.

02/11/2017
Compartir

L’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències i l’Agència Valenciana del Turisme han signat un procediment operatiu dirigit a l’activació dels Centres de Turisme (CdT) com a Centres d’Atenció a Familiars (CAF) en cas d’emergències, amb el resultat de múltiples víctimes, que tinguen lloc a la Comunitat Valenciana o fora del seu territori, si es requerira activar mecanismes per a assistir-los.

En principi, seran susceptibles d’activació els CdT d’Alacant, Benidorm, Castelló, Dénia, València i Torrevieja, ja que els edificis que alberguen aquests centres compleixen amb els requisits exigibles per a convertir-se en un CAF.

El citat procediment operatiu ha sigut subscrit per part del director general de l’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències, José María Ángel, i el secretari autonòmic de la Agència Valenciana del Turisme, Francesc Colomer.

José María Ángel ha explicat que, amb la signatura d’aquest procediment, es posa de manifest una línia de treball encaminada “a compartir sinergies i optimitzar recursos per part de l’administració valenciana”, al mateix temps que evidencia una aposta ferma de l’Agència de Seguretat i Emergències “per a activar protocols d’atenció adequada i eficaç en situacions d’emergències amb múltiples víctimes”.

Francesc Colomer ha indicat que, amb aquest acord, “obrim els CdT a totes les possibles víctimes en cas que es produïsquen emergències en l’àmbit territorial de la Comunitat”, al mateix temps que ha posat l’accent que “des del Consell apostem per mostrar a la Comunitat Valenciana com una terra hospitalària i per açò, hem d’obrir les nostres instal·lacions per a atendre a les víctimes” i ha recordat que els Centres de Turisme “són instal·lacions públiques que estan al servei del sector turístic, i ara també al servei dels ciutadans”.

El procediment operatiu estipula que l’Agència Valenciana del Turisme s’integrarà en l’estructura de resposta de l’emergència per a col·laborar en les gestions relacionades en el seu àmbit competencial com són la localització d’emplaçaments perquè puguen pernoctar les persones ateses, i el subministrament d’aliments i begudes.

Per la seua banda, el personal de la sotsdirecció general d’Emergències de l’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències realitzarà les tasques d’identificació de les dependències i realitzarà exercicis periòdics d’activació a fi de verificar la seua operativitat. Assumirà també les funcions d’activació dels recursos necessaris per a la gestió del citat CAF i els costos econòmics derivats de la seua gestió.

El procediment operatiu subscrit es posarà en pràctica per primera vegada el pròxim 9 de novembre amb el #GranSimulacre2017, que recrearà un accident d’aeronau comercial amb múltiples víctimes fora del recinte de l’aeroport Alacant-Elx i amb un àrea d’intervenció de 8 km al voltant de l’avió accidentat.

El simulacre s’activarà en aquesta ocasió el Cdt d’Alacant, situat en el Castell de Sant Fernando, com CAF, amb l’objectiu d’atendre a tots els familiars dels passatgers de l’avió sinistrat que es vagen personant per a rebre informació i atenció psico-social.

30/10/2017
Compartir

Twitter

Portals

Portal Turístico Telefon 112
© Generalitat Valenciana. Agència Valenciana del Turisme