Estás en: > Inici > Home > Noticies

Un estudi de l’Agència Valenciana del Turisme revela que València, Benidorm i Alacant lideren les xarxes socials de les destinacions turístiques valencianes
18/10/2017

El IX Baròmetre de xarxes socials de les destinacions turístiques de la Comunitat Valenciana, elaborat per l’Agència Valenciana del Turisme, a través de l’Institut Valencià de Tecnologies Turístiques (Invat·tur), i que analitza en profunditat els resultats de Facebook, Twitter i Instagram, revela que en el primer semestre de 2017, València, Benidorm i Alacant lideren les principals xarxes socials utilitzades per les destinacions turístiques de la Comunitat Valenciana.

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha destacat la importància del Baròmetre i que les destinacions turístiques “innoven i lideren accions a través de xarxes socials, on el turista pren cada dia més decisions”. En aquest sentit, ha assenyalat que “no es tracta únicament de tenir presència, sinó d’utilitzar-la per a analitzar dades i comportaments, així com per a aconseguir el millor posicionament en un mercat cada vegada més global i tecnològic”.

La ciutat de València encapçala en Facebook el rànquing de destinacions, seguida de Peníscola. En tercer i quart lloc apareixen Benidorm (38.000 fans) i Alacant, un poc allunyat, encara que per sobre dels 33.000 fans. Torrevieja ascendeix a la cinquena posició des de la novena i intercanvien les seues les destinacions del Campello i Alcalà de Xivert – Alcossebre.

La principal destinació turística de la Comunitat Valenciana en Twitter és també la ciutat de València, mantenint així el liderat amb el qual va tancar el 2016. La inèrcia positiva, que reflecteix el nombre de seguidors en Twitter de les destinacions turístiques, manté sense canvis el rànquing des de 2016. Solament es detecta l’intercanvi de posicions entre Benidorm i Calp.

El rànquing de destinacions turístiques en Instagram de la Comunitat Valenciana del primer semestre de 2017 el lidera la ciutat d’Alacant, mantenint la seua posició de tancament de 2016, seguida de Benidorm. A continuació destaca l’ascens de València fins a la tercera posició i Cullera en la quarta. Torrevieja i El Campello intercanvien posicions consolidant-se en la cinquena i sisena posició, respectivament.

Respecte a marques turístiques, la Costa Blanca lidera Facebook i Instagram, mentre que la ciutat de València ho fa en Twitter.

En Facebook, Costa Blanca obri l’any 2017 tal com va tancar l’anterior, sent líder amb un ampli marge d’avantatge pel que fa a la resta de marques. Les cinc marques acumulen un total de 255.820 fans en Facebook en el primer semestre de l’any. El rànquing de Twitter de marques turístiques del primer període de 2017 manté l’ordre que presentava a tancament del passat any. La ciutat de València apareix capdavantera, seguida molt prop per Costa Blanca i, una mica més distanciada, València Turisme.

Després de l’anàlisi de la presència de marques i destinacions turístiques en les RRSS, el document examina el cas de la presència del Campello en Instagram. Precisament aquest municipi va ser una de les primeres destinacions turístiques d’Espanya a tenir presència activa en Instagram, al gener de 2012. Cal destacar que @CampelloTurismo va ser el perfil número 19.093.849 de Instagram, quan la plataforma al maig d’aqueix mateix any rondava els 30 milions d’usuaris a tot el món. En l’actualitat supera els 700 milions d’usuaris.

Després d’un procés d’implantació de marca en Instagram gràcies a un concurs anual, @CampelloTurismo compta ja amb quasi 7.500 seguidors, més de mil imatges publicades, amb un abast mitjà actual de 2.400 usuaris i 3.500 impressions per publicació.

El document es tanca amb la secció L’opinió de l’expert, un text d’anàlisi d’Andrés Pedreño en el qual explica en profunditat la Intel·ligència Artificial (IA), Big Data i Chatbots.

Compartir

Twitter

Portals

Portal Turístico Telefon 112
© Generalitat Valenciana. Agència Valenciana del Turisme