Estás en: > Inici > Home > Noticies

Emergències i Turisme signen un acord per a utilitzar sis CdT com a centres d’atenció a familiars de víctimes en situacions d’emergències
30/10/2017

L’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències i l’Agència Valenciana del Turisme han signat un procediment operatiu dirigit a l’activació dels Centres de Turisme (CdT) com a Centres d’Atenció a Familiars (CAF) en cas d’emergències, amb el resultat de múltiples víctimes, que tinguen lloc a la Comunitat Valenciana o fora del seu territori, si es requerira activar mecanismes per a assistir-los.

En principi, seran susceptibles d’activació els CdT d’Alacant, Benidorm, Castelló, Dénia, València i Torrevieja, ja que els edificis que alberguen aquests centres compleixen amb els requisits exigibles per a convertir-se en un CAF.

El citat procediment operatiu ha sigut subscrit per part del director general de l’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències, José María Ángel, i el secretari autonòmic de la Agència Valenciana del Turisme, Francesc Colomer.

José María Ángel ha explicat que, amb la signatura d’aquest procediment, es posa de manifest una línia de treball encaminada “a compartir sinergies i optimitzar recursos per part de l’administració valenciana”, al mateix temps que evidencia una aposta ferma de l’Agència de Seguretat i Emergències “per a activar protocols d’atenció adequada i eficaç en situacions d’emergències amb múltiples víctimes”.

Francesc Colomer ha indicat que, amb aquest acord, “obrim els CdT a totes les possibles víctimes en cas que es produïsquen emergències en l’àmbit territorial de la Comunitat”, al mateix temps que ha posat l’accent que “des del Consell apostem per mostrar a la Comunitat Valenciana com una terra hospitalària i per açò, hem d’obrir les nostres instal·lacions per a atendre a les víctimes” i ha recordat que els Centres de Turisme “són instal·lacions públiques que estan al servei del sector turístic, i ara també al servei dels ciutadans”.

El procediment operatiu estipula que l’Agència Valenciana del Turisme s’integrarà en l’estructura de resposta de l’emergència per a col·laborar en les gestions relacionades en el seu àmbit competencial com són la localització d’emplaçaments perquè puguen pernoctar les persones ateses, i el subministrament d’aliments i begudes.

Per la seua banda, el personal de la sotsdirecció general d’Emergències de l’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències realitzarà les tasques d’identificació de les dependències i realitzarà exercicis periòdics d’activació a fi de verificar la seua operativitat. Assumirà també les funcions d’activació dels recursos necessaris per a la gestió del citat CAF i els costos econòmics derivats de la seua gestió.

El procediment operatiu subscrit es posarà en pràctica per primera vegada el pròxim 9 de novembre amb el #GranSimulacre2017, que recrearà un accident d’aeronau comercial amb múltiples víctimes fora del recinte de l’aeroport Alacant-Elx i amb un àrea d’intervenció de 8 km al voltant de l’avió accidentat.

El simulacre s’activarà en aquesta ocasió el Cdt d’Alacant, situat en el Castell de Sant Fernando, com CAF, amb l’objectiu d’atendre a tots els familiars dels passatgers de l’avió sinistrat que es vagen personant per a rebre informació i atenció psico-social.

Compartir

Twitter

Hospitalitat Mediterrània

Portals

Portal Turístico Telefon 112
© Generalitat Valenciana. Turisme Comunitat Valenciana